Yhteistyöllä voimaa vaikuttamiseen
Vanha sanonta ”yhdessä olemme enemmän” on harvinaisen osuva juuri tässä ajassa. Olemme kaikki vaikean kustannuskriisin äärellä ja energiamurroksen kynnyksellä. Polttoainetuki,
Vanha sanonta ”yhdessä olemme enemmän” on harvinaisen osuva juuri tässä ajassa. Olemme kaikki vaikean kustannuskriisin äärellä ja energiamurroksen kynnyksellä. Polttoainetuki,
SKAL julkaisi kesäkuussa liittokokouksen kynnyksellä tavoiteohjelmansa lähivuosille. Se kokoaa yhteen ajamamme asiat ja perustelut niiden takana. Ohjelmassa käsitellään yhteiskunnan ja
Tiestö on meille kuljetusalalla työpaikka. Olemme tien päällä töissä. SKALin lähivuosien tavoiteohjelmassa yhtenä keskeisenä kärkenä onkin liikenneinfra, joka on laitettava
Energiamurroksesta, vähähiilisestä yhteiskunnasta ja siirtymästä kohti fossiilitonta energiaa puhutaan kaikkialla. Ajoneuvovalmistajat esittelevät kilvan erilaisia vähäpäästöisiä ja fossiilittomia ratkaisuja tavarankuljettamiseen. Myös
Kasvihuonekaasupäästöjen merkittävä vähentäminen ja muutos kohti fossiilitonta yhteiskuntaa on valtava muutos monelle toimialalle. Se koskettaa myös kuljetusalaa, sillä muutos logistiikassa
Energiamurroksesta, vähähiilisestä yhteiskunnasta ja siirtymästä kohti fossiilitonta energiaa puhutaan kaikkialla. Ajoneuvovalmistajat esittelevät kilvan erilaisia vähäpäästöisiä ja fossiilittomia ratkaisuja tavarankuljettamiseen. Myös
Ainakin tuntuu siltä, että maailma muuttuu nyt nopeammin ja isommin kuin koskaan aiemmin. Vaikutukset tuntuvat myös logistiikassa, ehkä jopa erityisen
Kestävät kulkumuodot ja niiden edistäminen sekä liikenneinfran kehittäminen näiden osalta on liikennepolitiikan keskiössä tänä päivänä. Näin pitääkin olla. Kukaan tuskin
Tulevien vuosien julkisen talouden suunnitelma uhkaa vesittää liikenneverkon pitkäjänteistä kehittämistä. Väyläverkon rahoituksen leikkaaminen on lyhytnäköistä politiikkaa, kirjoittaa yhteiskuntasuhteiden päällikkö Janne Kojo.